Hoe gdpr-gids.be jou kan helpen?

Infobrochures, checklists, voorbeelddocumenten,… Hier op gdpr-gids.be vind je de informatie die je nodig hebt om je organisatie of bedrijf te loodsen naar GDPR compliancy. Want vanaf 25 mei 2018 is de General Data Protection Regulation (GDPR) van kracht, de nieuwe Europese wetgeving over het beschermen van persoonsgegevens. En dit heeft ook gevolgen voor jou als (kleine) zelfstandige, voor je kmo, organisatie of zaak.

Ook vroeger al moesten bedrijven op een correcte manier omgaan met persoonsgegevens. Het spel is dus niet nieuw, maar wel de spelregels.

Geen paniek! Deze gdpr-gids.be neemt je mee op weg om in orde te zijn met de regelgeving. Via een stapsgewijze hands-on aanpak. Want de GDPR zit tegelijk vol kansen voor jouw onderneming.

De GDPR en haar verschillende ‘kantjes’

Omdat er bij GDPR diverse aspecten komen kijken, zitten er achter deze gdpr-gids.be verschillende Kempense partners, elk met hun eigen expertise: advocatenbureau Turolex, ICT-specialist Contineo en communicatiebureau WIZZ Communicatiepartners. Door onze vakkennis te bundelen gidsen we je samen richting GDPR compliancy.

Hoe op de hoogte blijven van deze regelgeving?

Op deze website posten we regelmatig berichten met praktijkvoorbeelden en tips die je helpen om met je bedrijf  de weg te vinden naar de GDPR.

Wil je een melding ontvangen als er een nieuw blogbericht online staat?

En haal inspiratie uit onze GDPR-ervaringen. Je kan op elk moment opnieuw uitschrijven.

GDPR als vriend in plaats van vijand

Naast GDPR hoor je ook vaak praten over AVG of Algemene Verordening Gegevensbescherming. AVG is de Nederlandstalige naam voor GDPR. Het gaat dus over precies hetzelfde.

Maak er dus een positief verhaal van. Grijp de GDPR als een opportuniteit om je bedrijf beter te structureren, bijvoorbeeld door overtollige data te verwijderen, een beleid uit te werken rond gevoelige gegevens, je beter te beschermen tegen hackers,…

Tegelijk is het de ideale gelegenheid om met je klanten in gesprek te gaan en je communicatiekanalen te stroomlijnen. Zo voelen klanten zich veilig bij jou. Betrek ook zeker je personeel bij de GDPR: maak hen bewust van het grote belang van het zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens.

Laat een reactie achter